* Engine: sluggish performance on 1.9 dCi diesel variants could be due to a sticky exhaust gas recirculation valve – which eventually leads to the destruction of the engine. It’s a fairly common problem, so keep an eye on this or you’ll be facing a hefty repair bill.
"On 1.9DCIs EGR valve should open to allow carbon dioxide, which acts as a cooling gas) into the combustion chambers when the engine is under load (>30% boost). This allows the combustion chamber temperature to drop and thus the temperature of the exhaust gases. If it sticks in the closed position the exhaust gas temperature will rise causing a) the turbo bearings to fail and b) engine oil into the induction system. This will cause the engine to go on running until it has consumed all its oil and then it will go bang.Problems with EGR valves in Renault dCi engines are often the cause of rough running when the valve is stuck in the open position as well. In several cases turbos have blown but the EGR valve has not been replaced. Inevitably the new turbo unit will not last long. "
ola tudo bem..olha em comprei um a gasolina..(ja sei que é diferente)...um 1.6 110 cavalos..eu no inicio estava com muito receio...por ser um carro cheio de eletronica...mas a verdade..é que é um carro simplesmente genial...super confurtavel..seguro temo tudo que um carro precisa..tens carros novos que nao sao nem metade tao bons quanto o laguna...Pah problemas todos os carros dao...e a comprar um em segunda mao é sempre um risco..mas as vezes la tem que ser...eu so nao comprei a gasoleo porque na altura nao tive possibilidades...mas o que te posso dizer que sao carros magnificos..e pelo preço nao arranjas melhor..Cumprimentos e boa sorte
Não querendo estragar nenhum negocio, mas parece-me que um Laguna diesel por 6000 euros é um bocado arriscado. Acho um valor muito baixo, pelo menos para aquilo que estou habituado a ver...
Eu também não acho.... comprei a minha Laguna 1.9dci de 2002 por 6500€155mil no quadrante.... 130mil no motor